Mitt liv genom en kameralins

Alla inlägg under september 2016

Av Miss U - 30 september 2016 16:15

   Gånglåt av Elin Olofsson

Av Miss U - 29 september 2016 15:54

På tal om mitt skolarbete just nu; palliativ vård:


 

Ro utan åror av Ulla-Carin Lindquist

Av Miss U - 29 september 2016 12:29

Inte att rekommendera!

Väntade ju på att det skulle bli lite varmare ute och visst, det blev det. Men precis när jag bytt om och skulle ta en cykeltur så började det att regna. Och inte så lite heller!


Ja ja, jag får väl fortsätta med städningen då...

Av Miss U - 29 september 2016 08:33

Ska villigt erkänna att jag skolkar idag. Skulle ju ha varit med på ett hembesök bl.a, men demenssjuksköterskan som jag skulle följa har blivit sjuk. Egentligen borde jag väl ha gått till min praktikplats istället, men de väntar inte mej idag och jag kommer ju (förhoppningsvis) att få göra den här dagen senare, på min lediga tid. Dessutom har jag ju inte betalt på nåt vis, utan får istället batala för att vara borta från jobbet. Jag hoppas verkligen att jag på nåt sätt "belönas" senare för att jag gått den här utbildningen.


Så idag tänker jag ta igen lite av allt jag missat här hemma. Eller ligger efter med...

Jag har ju trots allt känt mej lite piggare den här veckan och har faktiskt gjort lite grejer varje kväll när jag kommit hem. Eller innan jag kommit hem...


Som i måndags. Då kom jag inte hem förrän vid 19 - sjukt trött och hungrig eftersom jag inte ätit nåt sen lunch. Men lite får man offra, då man fick åka och hämta hem den här skönheten:


    

Så underbart med en ny bil! Nu ska bara den gamla på verkstad, besiktas och säljas.


På tisdan gick jag både till "jobbet" och hem. Efter middan putsade jag fönster och bytte gardiner i ett rum. Nu är det bara två rum (eller 4 fönster) kvar. Fast jag såg igår kväll att fönstren i TV-rummet ser förjävliga ut igen efter regnet och stormen som var natten mot onsdag. Det är så otacksamt att vara husfru ibland!


Igår tog jag bilen till stan p.g.a vädret, så på kvällen fick det bli en tur med stavarna. Lyckades dock vricka foten. Men det gick bra, det syns inget och jag kan gå som vanligt, men det känns i vissa lägen. Det var ju tur att det inte var värre, då jag befann mej mitt ute i skogen då det hände.


Hade funderingar imorse på att ta mej till gymmet. Jag längtar verkligen dit! Men med tanke på foten och på att jag fortfarande har förkylningen kvar i kroppen, så struntade jag i det. Det får bli en cykeltur senare istället. När temperauten har gått upp lite. Det var bara +3 imorse, mot +12 igår. Men solen skiner ju!


Kanske ska ta och testa min nya (begagnade) kamera då? Nu när jag äntligen (efter att ha testat 3 olika minneskort) har fått igång den.

Av Miss U - 28 september 2016 19:39

Det är mycket nu!

Praktiken tar på krafterna, men idag har det faktiskt känts lite lättare. Kanske för att huvudvärken är borta?

Två dagar kvar nu... och tyvärr ser det ut som att det inplanerade hembesöket med demenssjuksköterskan imorgon inte blir av. Även sjuksköterskor kan bli sjuka.


Nu ska jag titta på "Bonde söker fru" som börjar idag och sen är det god natt.

Lovar att berätta senare om vad som hänt den här veckan.

Av Miss U - 28 september 2016 18:15

 

Hollywoodfruar av Jackie Collins

Av Miss U - 25 september 2016 17:20

En vecka kvar till deadline och jag är klar!!! *jippi* Jag har inte ens behövt stressa... Har nog suttit sammanlagt 4-5 timmar i helgen. Tänker dock vänta med att skicka in uppgiften till nästa helg. Jag kan ju komma på nåt mer.


Således har jag faktiskt hunnit med lite annat också. Bakat, städat och tagit en tur med stavarna. Det var efterlängtat! Har inte rört på mej mycket den här veckan...

Förkylningen sitter fortfarande i, men det känns mest i huvudet. Har haft huvudvärk av och till (mest till) sen i tisdags. *jobbbigt*


Imorgon börjar sista praktikveckan och eftersom det är min sista dag imorgon med min handledare (hon ska vara ledig sen) så tänkte jag ta med en god kaka till kaffet. Därav bakningen.


Ikväll blir det middag ute. Inte utomhus, men på restaurang. Det tycker jag att jag är värd! ;)

Men innan dess så hinner jag kanske putsa fönstret i köket och byta gardin där?

Av Miss U - 24 september 2016 09:21

Äntligen lördag! Nu kan jag förstå bättre alla som jobbar måndag till fredag och deras längtan till helgen.

Men två dagars ledighet räcker inte på långa vägar för att jag ska hinna återhämta mej. Dessutom finns det inte tid till nån vila. Jag har ju en skoluppgift som ska vara inlämnad nästa söndag och jag har inte ens börjat med den.

Att plugga på kvällarna efter en heldag på praktiken är helt omöjligt. Jag är såååå trött då! Min hjärna är totalt urblåst, mitt blodsocker ligger på 0-gränsen och ögonen går i kors. Då är det bara mat och vila som gäller.

Min sambo sa igår att jag skulle strunta i alla måsten och bara koncentrera mej på skola och praktik nu. Men det kan jag inte. För det första får jag ingen studiero om det är stökigt runt omkring mej, för det andra så vet jag att det kommer nya uppgifter direkt efter denna och att jag då har kortare tid på mej, eftersom jag ska resa bort. Vissa "måsten" här hemma har också en deadline, som att vinterstäda på altanen och att städa bilen. Visst... jag kan överlåta båda dessa sysslor till nån annan, men jag vill ändå ha ett finger med i spelet och så kommer jag bara att reta upp mej på att det aldrig blir gjort. Fast bilen tror jag faktiskt att jag kan strunta i...


Imorse strax före 7.00 ringde de från mitt rätta jobb. Jag svarade inte. Antar att det är kris igen, men jag kan inte göra nåt åt det. Jag har nog ändå just nu, är tjänstledig och dessutom är det inte min arbetshelg. Men jag längtar faktiskt tillbaka dit, det ska jag erkänna.


Nu är det strax Melodikrysset... en lördagstradition.

Sen ska jag röja bort det värsta och göra plats för skoldatorn och hoppas att den här uppgiften går lika lätt som den förra (som jag för övrigt inte har fått svar på ännu).


 

116 · Jobb · Skola

Mitt liv genom en kameralins

Låt er inte luras av bloggtiteln; jag är definitivt ingen proffsfotograf och de flesta bilder tar jag, som så många andra, med min kamera i mobilen. En kamera som jag inte alls är nöjd med.

Men jag vill ändå dela med mej av mitt liv, just genom de bilder jag tar på många av mina små utflykter i livet.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2016 >>>

Nedräkning

Nedräkning till ANFI

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards