Mitt liv genom en kameralins

Alla inlägg under november 2016

Av Miss U - 30 november 2016 16:15

 

Calendar Girl : Januari av Audrey Carlan

Av Miss U - 29 november 2016 16:45

 

Var du än är av Jax Miller

Av Miss U - 28 november 2016 09:55

Måndag... och utanför fönstret snöar det! *jippi*

Blåser gör det fortfarande och från det håll som gör att det blir svinkallt inne på toaletten. Det blåser rätt in genom paxfläkten. Ska det verkligen vara så?


Är lite nervös idag. Ska iväg och träffa en söt liten dement dam och hennes dotter innan jobbet. Damen har jag träffat förut och jag gissar att hon fortfarande kommer ihåg mej, men dottern har jag inte träffat tidigare. Jag ska skriva ett skolarbete om den här lilla damen och vill ha så mycket bakgrundsfakta som möjligt, då jag tycker att det är viktigt att se personen bakom sjukdomen och inte bara "damen med demenssjukdom".

Det är mycket "demenssjukdom" som snurrar i mitt huvud just nu. Inte bara på jobbet och i skolan, utan också här hemma på fritiden. Jag har nämligen fastnat för en blogg skriven av en kvinna vars man fick en demenssjukdom före 50 års ålder. Hon skriver om deras vardag och alla motgångar hon måste kämpa sej igenom, i stort sett ensam. Jag ligger nästan 10 år efter verkligheten och vet redan slutet, men jag kan ändå inte sluta läsa...

 

Jobb · Skola
Av Miss U - 27 november 2016 18:00

 

Springpojken av Gabriella Ullberg Westin


Tidigare "läst" av författaren:   

Av Miss U - 27 november 2016 15:57

och känslan av att julen är i antågande är så så väldigt långt borta.
Tog en promenad i solen idag, men usch så blåsigt och kallt det var. Och isigt och halt! Inte roligt alls! Men jag fick iaf lite frisk luft och en gnutta solljus.

Räkningarna är nu betalda, men så mycket längre har jag inte kommit. Man tappar lätt lusten för det mesta, när det blåser storm utanför knuten. Då vill man helst kura ihop sej under en filt.

116
Av Miss U - 27 november 2016 10:14

Första advent.

   

Vi tjuvstartade och tände det första ljuset redan igår kväll. Den fina blomstergruppen i bakgrunden fick vi av våra gäster (tillsammans med årets Blossa-glögg) och jag blev så glad över att den varken var i guld eller rött, utan i silver. Eftersom jag inte har velat/orkat byta gardiner i TV-rummet inför julen och de går i bränd orange, så vill/kan jag inte inte ha någonting rött därinne. Och guld tycker jag inte om...

Hittade förresten de blingiga ljussiffrorna på Rusta. De jag hade tidigare har fortfarande inte dykt upp, men nånstans ligger de och trycker.


 

Dukningen igår...


Det blev en mycket trevlig kväll igår.

Vi startade med glögg och pepparkakor med ädelost, medan vi tittade på lite semesterbilder.

Sen blev det lax- & ansjovischeesecake till förrätt. Förutom varmrätten, som bestod av grekisk pytt, så var det lite jultema rakt igenom.

Till efterrätt serverade jag därför tre små munsbitar; lingon- & kolapralin (som jag köpt), minisaffransmuffins och en polkapannacotta.

 

(Är och kommer aldrig att bli nån mästerfotograf när det gäller matbilder)

 

Idag skiner solen och därför tänker jag gå ut nu direkt, innan den försvinner.

Tvätt- och diskmaskinen jobbar på för fullt. Annars är det ju vilodag idag.

Måste dock betala räkningar senare och förbereda mitt hembesök imorgon, som jag ska göra i samband med mitt LIA-case (ett arbete jag ska skriva om en person jag träffade under min praktik).

Någon middag behöver jag inte bekymra mej över idag, för det blev massor med mat över igår! :D

116 · Jul · Mat & bak · Nöjen · Skola
Av Miss U - 26 november 2016 10:00

Lördag och imorgon är det första söndagen i advent. Lite svårt att ta in om man tittar ut genom fönstret...

 

Ser inte så roligt ut, eller hur?

 

Nu är det Melodikryss-dags och jag har redan hunnit med både frukostkaffet och dammsugning av lägenheten. 

Vi ska ha gäster ikväll och innan dess ska jag fixa till den sista delen av efterrätten (del 1 & 2 är redan klara), duka, göra sallad och förbereda det sista på varmrätten och garnera förrätten.

 

Minisaffransmuffins till efterrätten

 

Gårdagen for snabbt förbi och det var ingen, förutom min kusin, som kom ihåg min namnsdag. Jo, det var faktiskt några fler... men de blev med största sannolikhet påminda av min kusin, så det räknas inte. ;)

På förmiddagen var jag in till stan på "Black Friday". Jag och dotra fyndade en del till barnbarnets present/julklapp. Själv orkade jag inte leta efter nåt till mej själv. Känner fortfarande av förkylningen och var rätt så matt igår. Var förbi ICA och handlade mat istället och åkte sen hem.

På hemvägen snöade det lite lätt, men det övergick senare i regn... :(

Jag behöver snö nu!

Av Miss U - 25 november 2016 16:00

 

Naken Sanning av Elisabeth Akteus Rex

Mitt liv genom en kameralins

Låt er inte luras av bloggtiteln; jag är definitivt ingen proffsfotograf och de flesta bilder tar jag, som så många andra, med min kamera i mobilen. En kamera som jag inte alls är nöjd med.

Men jag vill ändå dela med mej av mitt liv, just genom de bilder jag tar på många av mina små utflykter i livet.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Nedräkning

Nedräkning till ANFI

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards