Mitt liv genom en kameralins

Alla inlägg under december 2016

Av Miss U - 31 december 2016 12:51

Jaha, då var den här då... årets sista dag.

Denna dag har jag hittills ägnat åt att lösa Melodikrysset (det är ju lördag!), plockat bort alla adventsstärnor och ljusstakar och tagit en promenad till affären. Det är flera +grader och sol, men ändå blåsigt och kallt!

Nu har jag en liten stund för mej själv , då sambon har åkt iväg för att hämta nyårsmaten. Det blir 3-rätters från restaurang, så slipper jag slava vid spisen. Skönt, men ändå lite tråkigt... En nyårsafton hade ju kunnat vara så mycket mer, i glada vänners lag.


 


Några nyårslöften tänker jag inte avge. Brukar inte göra det, vare sej till nån annan eller till mej själv.

Men jag har ett mål; att jag ska må bättre och för att åstadkomma det, så har jag satt upp några delmål till att börja med. Mest för min egen skull.


Jag vill (inte måste) under 2017:

  • bli bättre på att planera mat och matinköp - göra matsedel
  • försöka att baka allt matbröd själv (mest för att jag tycker att det är kul att baka)
  • äta bättre
  • bli bättre på att umgås med folk - bjuda hem och hälsa på
  • ta mej ur sängen i rimlig tid på morgonen - inte ligga till 8-9 på en ledig dag
  • komma igång med träningen igen! Inte bara hemma, utan även på gymmet
  • rensa upp i skåp, lådor och förråd och göra mej av med allt som inte används
  • dansa mer!

Det är vad jag kommer på just nu, men listan kanske fylls på eftersom?


Vi ses nästa år och till dess vill jag önska er alla ett Gott Slut och ett riktigt Gott Nytt År!

 

Av Miss U - 31 december 2016 08:45

 

Hallon och hat av Eva Swedenberg & Annica Wennström


Tidigare "lästa" böcker i serien om familjen kring restaurang La Stella i Östersund:

     

Av Miss U - 29 december 2016 12:00

 

Calendar Girl: Juli av Audrey Carlan


Tidigare "lästa" böcker i serien:

             

Av Miss U - 29 december 2016 10:24

Torsdag idag... och en kväll på jobbet att se fram emot. "Se fram emot" är väl att ta i, men å andra sidan finns det väl egentligen ingenting jag ser fram emot just nu. Inte inom den närmsta tiden iaf. Jag vill bara att alla jäkla helger ska vara över.

Jag mår inte bra, men kan inte sätta fingret på varför. Jag är väl lite less, mest på mej själv tror jag.


Nyårsmenyn 2014 - färdiglagad och köpt på restaurang

 

Igår överlät jag ansvaret för nyårsmiddan på nån annan. Får väl se hur det blir med det...

Någon inbjudan har inte inkommit, precis som jag förstod. Tack för det! Vi gjorde ju iaf ett försök, men nu vet vi... Påtvingad vänskap är ändå ingenting att ha.


Promenerade till jobbet igår och det var så skönt! Och jag hann med sista bussen hem! Hade jag inte gjort det, så var planen att jag skulle gå, vilket inte hade gjort så mycket då jag hade sovmorgon idag.

Ikväll tar jag bilen, eftersom jag jobbar senare och så måste jag handla lite. Men det är så härligt att kunna gå till jobbet, trots att det tar 45 min enkel väg. Jag ska bli bättre på det framöver. Ett av mina mål för ett bättre 2017.


Idag ska det städas här innan jobbet! Har mest lust att städa bort julen, men det får bero till nästa vecka. Jag har ju ändå inte så mycket julgrejer framme. Men dammråttorna ska bort!


Min tumme värker och inte blir det bättre av allt jag utsätter den för på jobbet. Men jag får allt lov att härda ut ett tag till. Benet har varit lite snällare mot mej de senaste nätterna och det funkar helt okej att gå på. Ska ta mej i kragen och komma igång med träningen igen efter nyår och då testa att cykla på gymmet. Det skulle ju vara bra enligt sjukgymnasten. Även det ett mål för ett bättre 2017.

Av Miss U - 28 december 2016 21:00

 

Calendar Girl: Juni av Audrey Carlan


Tidigare "lästa" böcker i serien:

           

Av Miss U - 28 december 2016 09:53

Fyra dagar kvar av 2016, om jag räknar med idag. Tre av dessa dagar ska jag arbeta...


Har inga planer för nyårsafton och det känns både bra och dåligt. Bra för att det kvittar mej lika om vi bara sitter hemma på tu man hand och dåligt för att jag gärna vill veta på förhand om något ska hända.

Ifjol hade vi gäster här; gamla vänner som vi gärna ville återuppta kontakten med. Tydligen så hade de inte samma önskan, för vi har inte direkt hört av dem på hela året. Så att vänta sej att bli bjudna hem till dem denna nyårshelg är nog bortkastat. Känns som att det är lika bra...


Men då återstår det det där med maten... Vad ska vi jag hitta på? Tänk om man bara kunde få sätta sej till dukat bord en endaste gång och slippa allt tänk och planerande innan? Men det lär ju aldrig hända i det här hushållet!


Jag hatar såna här helger! Och alla förväntningar...


Snart är iaf året slut och jag hoppas att jag kan och orkar ta tag i mej själv nästa år. Jag VILL verkligen det! För slutet på 2016 har inte varit bra och det är helt och hållet mitt eget fel. Jag har helt enkelt inte haft orken.

Jag älskar verkligen vårt nya liv här i stan och nu ska jag lära mej att ta tillvara på alla möjligheter också!


Så får det bli! - 2017 ska bli mitt år!

116 · Nöjen
Av Miss U - 28 december 2016 09:31

 

Calendar Girl: Maj av Audrey Carlan


Tidigare "lästa" böcker i serien:          

Av Miss U - 27 december 2016 14:00

 

Calendar Girl: April av Audrey Carlan


Tidigare "lästa" böcker i serien:        

Mitt liv genom en kameralins

Låt er inte luras av bloggtiteln; jag är definitivt ingen proffsfotograf och de flesta bilder tar jag, som så många andra, med min kamera i mobilen. En kamera som jag inte alls är nöjd med.

Men jag vill ändå dela med mej av mitt liv, just genom de bilder jag tar på många av mina små utflykter i livet.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2016 >>>

Nedräkning

Nedräkning till ANFI

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards