Mitt liv genom en kameralins

Direktlänk till inlägg 16 januari 2017

Om jag inte visste bättre

Av Miss U - 16 januari 2017 21:39

så hade jag lätt kunnat tro att det var fredagen den 13:e idag.

Tog bussen till stan imorse och promenerade sista biten till resecentrum. Bara för att mötas av meddelandet att tåget var inställt. Va?!!! Infotavlan hänvisade till nästa avgång, vilket jag tolkade som att jag skulle kunna åka då istället på samma biljett. Men säker var jag inte...
Och är inte nu heller, för tågvärden kollade aldrig min biljett.
I vilket fall så hann jag, med nöd och näppe, till skolan i tid. Men jag hann inte dumpa väskan på hotellet, utan fick istället dra med den upp till skolan. Tur att det inte var en dm snö på vägen!

Skoldagen har avlöpt bra, trots sjukfrånvaro av vissa föreläsare/lärare. Men en mycket modig anhörig kom och berättade om hur det kan vara. Mycket nyttigt att lyssna på.
Imorgon får vi höra mer om hjälpmedel, vård av demenssjuka personer med invandrarbakgrund och vårdhundar. Och så ska vi träna på att opponera. Jag borde läsa igenom allt igen, men det känns så drygt. Det var visst många som missat infon om uppgiften, så jag ligger nog rätt hyfsat till ändå.

Ikväll har jag handlat på Dollarstore (där jag träffade min svägerska), köpt en sallad till middag och tagit en promenad runt runt i stan. Den blev lite längre än tänkt, då dotra ringde och de samtalen har en tendens att bli lååååånga. Och då passade jag på att gå under tiden.

Nu sitter jag på hotellrummet, ser på "Orange is the new black" och känner mej "sick of myself". Måste sluta äta för mycket... Dags för en avgiftning igen?!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss U - 15 februari 2017 10:13

    Ni få läsare som ibland kikar in här, har kanske märkt av min frånvaro. Den beror på att jag har flyttat. Inte mitt fysiska jag, utan mitt blogg-jag.   Vill ni hälsa på så är det bara att klicka på bilden:       ...

Av Miss U - 7 februari 2017 13:31


  Jag har via Smartson fått chansen att gratis testa Pågens surdegskex; Basilika & Oregano. De är enligt min smak lite väl tjocka och hårda, men smaken var det inget fel på. Tror dock inte att det är något för mina ostbrickestunder. ...

Av Miss U - 5 februari 2017 12:10

... mitt onda i kroppen (var tydligen inte bra med den korta promenaden igår) ... det grå och tråkiga vädret ... min sjukskrivning (tänker vara hemma att par dagar till, så får vi se) ... skolarbetet   Men nu har jag iaf sänt iväg mitt LIA-...

Av Miss U - 4 februari 2017 12:13

eller i alla fall mina värkande muskler. Jag blir nämligen TOKIG av att inte få gå ut och röra på mej! Två dagar har jag suttit inne nu. TVÅ dagar! Igår kväll kändes det lite bättre, så nu tänker jag ta en liten tur till affären. Måste handla några s...

Av Miss U - 3 februari 2017 11:16

  Känner mej lite som hen på bilden. Är visserligen ledig idag, men vad har jag för nytta av det då jag dels har värk i hela kroppen och dessutom måste plugga hela dan. Det är heller inte det lättaste, då jag inte har och inte kan skaffa de uppgif...

Mitt liv genom en kameralins

Låt er inte luras av bloggtiteln; jag är definitivt ingen proffsfotograf och de flesta bilder tar jag, som så många andra, med min kamera i mobilen. En kamera som jag inte alls är nöjd med.

Men jag vill ändå dela med mej av mitt liv, just genom de bilder jag tar på många av mina små utflykter i livet.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Nedräkning

Nedräkning till ANFI

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards