Mitt liv genom en kameralins

Direktlänk till inlägg 26 januari 2017

Gör inte idag det du kan skjuta upp till imorgon

Av Miss U - 26 januari 2017 09:50

Det är min paroll det!

Kanske jag ska köpa nåt av dessa halsband:

 

De finns på SMOLK.se

 

Allvarligt talat, är det nåt jag är bra på så är det just det; att skjuta saker framför mej. De blir gjorda till slut och det är väl huvudsaken, men tänk så skönt det skulle vara om jag kunde göra bort dem direkt. Det är nåt som jag verkligen måste jobba på.


Som det här med träningen t.ex Hade ju tänkt komma igång på gymmet igen, men än har jag inte kommit mej dit. Och mina ursäkter vill ni inte höra, så jag tänker inte ödsla tid på det.

Nyss såg jag min nya granne gå på motionsband framför TV:n och fick genast dåligt samvete.

Men jag är iaf ute och powerwalkar varje dag! Och får både frisk luft och ljus på köpet!


Sen var det matsedeln som jag skulle göra... Har jag gjort den, eller nåt som iaf liknar nån slagt planering? Nej! Så klart inte. Det är ju bara dumheter egentligen.

Men jag har fått hem boken som jag beställde och tänker testa några nya recept...


Det jag är allra bäst på att skjuta framför mej, det är ju skolarbetet. Tänkte börja med det igår, men då var jag på shoppingrunda med dotra istället. Och det är ju mycket trevligare!

Sen tänkte jag börja idag, men då lilla barnbarnet ska komma och sova över (jippi!) så är det lite andra saker jag måste hinna göra istället. Som att betala räkningar, baka och tvätta. Och fixa några födelsedagspresenter. Jag har ju en son som fyller 25 år imorgon. Hur det nu gick till?! Jag är ju bara 21...

Men... när det gäller skolarbetet, så brukar jag av nån konstig anledning alltid hinna klart ändå. Kanske beror det många års yrkeserfarenhet? Praktisk erfarenhet har sina fördelar!


Torsdag idag och veckan har gått fort hittills.

Var på röntgen i måndags, men har ännu inte fått nåt svar. Blev fort klar där och hade två timmar att spendera innan jag skulle till jobbet, så då tog jag tag i en av de saker som jag skjutit på och gick till min praktikplats och hälsade på. Kul att se alla igen och lite kaffe fick jag också!

Tisdag jobbade jag hela dan. Hela avdelningen var till grannhuset på dans och det var jättekul! Jag fick dansa några danser, men det bästa var att se hur alla lever upp av musiken. Det är helt enkelt fantastiskt!

Igår jobbade jag halvdag. Tog den långa (promenad-)vägen hem. Hämtade sen upp dotra när hon slutade för dagen och så for vi och köpte presenter. Efter ett middagsstopp på MAX (inte mitt favoritställe direkt) så blev det matinköp på Kvantum. Kul att handla tillsammans!


I e.m kommer lilla barnbarnet och hon ska få sova över tills imorgon. Vi ska ju dit på kalas då, så det passade perfekt. Vi byter bara bil med varann, för att slippa flytta över bilbarnstolen. Vi ska ha så mysigt och jag hoppas på bra väder, så att vi kan vara ute och leka.

Men, som sagt, innan hon kommer ska jag ta en långpromenad, betala räkningar, fixa till lite heminredning (om jag klarar av det själv?), ev. baka nåt ur nya boken och lite andra småsaker.


See you later!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss U - 15 februari 2017 10:13

    Ni få läsare som ibland kikar in här, har kanske märkt av min frånvaro. Den beror på att jag har flyttat. Inte mitt fysiska jag, utan mitt blogg-jag.   Vill ni hälsa på så är det bara att klicka på bilden:       ...

Av Miss U - 7 februari 2017 13:31


  Jag har via Smartson fått chansen att gratis testa Pågens surdegskex; Basilika & Oregano. De är enligt min smak lite väl tjocka och hårda, men smaken var det inget fel på. Tror dock inte att det är något för mina ostbrickestunder. ...

Av Miss U - 5 februari 2017 12:10

... mitt onda i kroppen (var tydligen inte bra med den korta promenaden igår) ... det grå och tråkiga vädret ... min sjukskrivning (tänker vara hemma att par dagar till, så får vi se) ... skolarbetet   Men nu har jag iaf sänt iväg mitt LIA-...

Av Miss U - 4 februari 2017 12:13

eller i alla fall mina värkande muskler. Jag blir nämligen TOKIG av att inte få gå ut och röra på mej! Två dagar har jag suttit inne nu. TVÅ dagar! Igår kväll kändes det lite bättre, så nu tänker jag ta en liten tur till affären. Måste handla några s...

Av Miss U - 3 februari 2017 11:16

  Känner mej lite som hen på bilden. Är visserligen ledig idag, men vad har jag för nytta av det då jag dels har värk i hela kroppen och dessutom måste plugga hela dan. Det är heller inte det lättaste, då jag inte har och inte kan skaffa de uppgif...

Mitt liv genom en kameralins

Låt er inte luras av bloggtiteln; jag är definitivt ingen proffsfotograf och de flesta bilder tar jag, som så många andra, med min kamera i mobilen. En kamera som jag inte alls är nöjd med.

Men jag vill ändå dela med mej av mitt liv, just genom de bilder jag tar på många av mina små utflykter i livet.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Nedräkning

Nedräkning till ANFI

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards