Mitt liv genom en kameralins

Alla inlägg den 1 februari 2017

Av Miss U - 1 februari 2017 15:00

 

Nattens grymma stjärnor av Kjell Eriksson


Tidigare "lästa" böcker i serien om Ann Lindell vid Uppsalapolisen:

     

       

 

Av Miss U - 1 februari 2017 14:09

En riktigt bra och produktiv dag. Trots (eller tack vare) att jag inte kom iväg till gymmet imorse som jag hade tänkt. Jag har sån värk i kroppen och vet inte vad den står för. Är det nån förkylning på g? Eller nåt annat? Kände mej också lite skakig imorse. Men... jag tänker ändå gå (med betoning på ) till jobbet ikväll. Har ju bara 2 pass kvar den här veckan och det ska jag väl klara av. Och kan jag jobba, så kan jag powerwalka också! Så det så!


Jag började dagen som vanligt med kaffe och samtidigt som jag avnjöt det, så skrev jag en 17 punkter lång lista på vad jag (helst) skulle hinna med idag. Att blogga var en av de punkterna och när det är klart så är det bara 3 saker kvar på listan. Och de måste jag nog vänta med, tyvärr... Men jag känner mej mycket nöjd med mej själv.


 

En av de saker jag har gjort idag, var att steka kyckling. Det hade jag ju tänkt göra till middan igår, men då blev jag istället utbjuden på 3-rätters middag på Varvsberget. De kör ju halva priset på Ā la carte-menyn under januari, så vi var liksom ute i grevens tid. Maten var jättegod och jag åt fisk för ovanlighetens skull.

Jag träffade på en f.d chef också (en av de bästa jag haft) och hon tyckte att det var roligt att se mej. Det var ömsesidigt, kan jag säga och hennes snart 10-åriga pensionstid såg ut att ha gjort henne gott.


Innan vi åkte till Varvsberget så gjorde jag ett insynsskydd på fönstret på kontoret:

 

Skitenkelt med filmjölk, en svamp och maskeringstejp. Resultatet är inte riktigt 100, men för att vara första gången jag testat så är det helt okej. Bara att tvätta bort med vatten sen. Hoppas jag...

116 · Nöjen
Tidigare månad - Senare månad

Mitt liv genom en kameralins

Låt er inte luras av bloggtiteln; jag är definitivt ingen proffsfotograf och de flesta bilder tar jag, som så många andra, med min kamera i mobilen. En kamera som jag inte alls är nöjd med.

Men jag vill ändå dela med mej av mitt liv, just genom de bilder jag tar på många av mina små utflykter i livet.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017
>>>

Nedräkning

Nedräkning till ANFI

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards