Mitt liv genom en kameralins

Inlägg publicerade under kategorin Anfi

Av Miss U - 18 januari 2017 10:24

Det blir inte alltid som man tänkt sej och av olika anledningar så måste jag skjuta fram starten av min striktare kosthållning tills imorgon. Då är det dessutom 4 månader kvar till vårt nästa besök på Anfi och det kan ju vara bra att ha som målbild. Både metaforiskt och bokstavligt.

Avslutningen på skoldagen igår, med opponentskapet, var inte så farligt som jag hade trott. Och de andra hade inte ens lagt ner lika mycket jobb på det som jag. Vi fick sitta i små grupper och klara oss själva, vilket förvånade mej lite. Hur ska vi då veta om vi gjorde rätt eller fel?

Vi hade även besök av två fina vård-/terapihundar från hundteamet i Härnösand. Ett kul avbrott från att bara sitta och lyssna.

Nu är det disciplinerade hemmastudier som gäller (3 arbeten!) innan vi ses på skolan igen i mitten av mars.

Nu ska jag ta en promenad och sen ladda för kvällsjobb.

116 · Anfi · Jobb · Projekt V · Skola · Utlandet
Av Miss U - 13 december 2016 13:13

(och eftersom jag har lite tid över) ska jag fortsätta att berätta om våra matupplevelser på Gran Canaria:

Dag 8 Eftersom vi befann oss på Anfi igen (för att ev. checka in där) så passade vi på att testa en annan restaurang på området för lunchen. Den heter Havana Bar och är väl en typ av sportbar. Sambon beställde in en kycklingburgare och jag testade deras Haystack-sallad. Tyckte att namnet var så kul! Och salladen var god och det var mycket mat!

Till middag fick vi en riktig matupplevelse! Vi gick tillbaka till Grill El Cenador (där vi åt pasta på torsdagen) och beställde in en av deras specialiteter; saltinbakad oxfilé. Underbart goda tunna skivor kött som vi själva fick steka vid bordet.

Dag 9 Sista dagen i Puerto Rico gjorde vi det enkelt för oss och käkade omelett i hotellbaren. Inget fel på maten, men vi fick vänta i evigheters evigheter.

Vid middagstid var vi intallerade på vårt nya rum på Anfi och för att njuta av lyxen där så stannade vi inne och lagade till vår egen mat; tacos.

Dag 10 Till lunch blev det rester efter tisdagens tacos och middagen åt vi med goda vänner från Sverige (barnbarnets morfar med familj) på en restaurang i Playa del Inglés (dit vi tagit oss med buss och till fots). Alla åt pizza utom jag som åt fläskfilé.

Dag 11 På torsdagen blev det sallad på TexMex-restaurangen till lunch och på kvällen var vi bjudna på grillbuffé på hotellet. Mycket gott!

Dag 12 Var till Puerto de Mogán på marknad och passade där på att prova spaniens nationalrätt Paella.

Ingen höjdare tycker jag, då rätten mest består av ris och jag inte är så jätteförtjust i det. Men nu har jag provat i alla fall!

Middagen hade vi tänkt att äta på Havana Bar, men av nån anledning (vi blev inkastade kan man säga) hamnade vi på en dyr italiensk restaurang istället, där utbudet endast bestod av pasta och pizza. Så då blev det det; pizza för sambon och pasta carbonara för mej.

Dag 13 På lördagen tog vi en promenad till Arguinegin för lite shopping. Då åt vi en lättare omelettlunch där, på en uteservering där det flödade svensk musik med Christer Sjögren ur högtalarna och det mest pratades norska omkring oss.

Till middag ville jag ha hamburgare, något som jag längtat efter i två veckor, så vi gick tillbaka till restaurangen där vi åt grillbuffén på tordagen. Inte den godaste hamburgare jag ätit, men helt okej.

Dag 14 och dags att åka hem.

Hittade till min glädje O´Learys på flygplatsen i Las Palmas, så då blev det hamburgare (igen!) till lunch. Det var lätt den godaste maten (förutom den saltinbakade oxfilén) på hela resan. Jag tror att spaniorerna överlag är lite sparsamma med kryddorna.

Middan åt vi på flygplanet och den typen av mat är väl inte mycket att skryta över. Jag kommer inte ens ihåg vad det var...

Mitt liv genom en kameralins

Låt er inte luras av bloggtiteln; jag är definitivt ingen proffsfotograf och de flesta bilder tar jag, som så många andra, med min kamera i mobilen. En kamera som jag inte alls är nöjd med.

Men jag vill ändå dela med mej av mitt liv, just genom de bilder jag tar på många av mina små utflykter i livet.