Mitt liv genom en kameralins

Alla inlägg den 5 december 2016

Av Miss U - 5 december 2016 15:03

har mina kommande barnbarn redan fått på min dator:

   

Tänk vilken omställning det kommer att bli för de blivande föräldrarna och storasyster. Man kan inte ens föreställa sej...

Kanske blir det så här?



Eller så här?


Av Miss U - 5 december 2016 11:43

Det är i stort sett det enda jag orkar göra just nu. För längre än till tankar kommer jag inte. Iaf inte idag.

Men... när jag mår bättre, då kanske?


Vi har bott här i ett år nu. (Skulle ju ha firat 1-årsdagen, men det glömdes bort.) Jag gjorde ju en rejäl rensning i samband med flytten och massvis med grejer kastades, såldes eller skänktes bort. Men en hel del sparades också, i vårt stora förråd, med tanken att vi eventuellt, nån dag kanske skulle skaffa en sommarstuga. Nu kommer det nog inte att bli så, eftersom vi har kommit på att vi mycket hellre lägger pengarna på att åka utomlands ibland. Så egentligen borde vi (läs: jag) rensa upp bland alla de där grejerna i förrådet och eventuellt sälja bort en del av dem. Vem vet, bäst vad det är så får vi inte längre uttnyttja det där förrådet?


Det är såna saker jag funderar på. Bland annat.

I vilket fall, så får det bero tills efter nyår. Det ska ju öppna en ny butiksloppis i stan också, så då kan man ju passa på att utnyttja den till att sälja bort lite grejer.


Här hemma behöver det också rensas i skåp och lådor. Det som inte har blivit använt under det här året, är det verkligen värt att spara? Vi har ju inte så mycket plats, egentligen.


Men... så mycket längre än till funderingar kommer jag inte i dagsläget.

116
Av Miss U - 5 december 2016 09:59

Fortfarande blåsigt ute... Vintern verkar ha svårt att bestämma sej, ska den stanna eller gå? Ena dagen - 15° och nästa + 3°.


Fortfarande förkyld också. Även förkylningen verkar ha svårt att bestämma sej för om den ska stanna eller gå. Mår riktigt hyfsat ena dagen, för att nästa ha ont i halsen igen. Blir iaf hemma från jobbet i ytterligare några dagar... Vill bara bli frisk nu!


Trots mitt krassa mående, så var vi iväg igår och firade barnbarnets 2-årsdag lite i förväg. Hon fyller ju imorgon. Även hennes pappa var lite krasslig, så jag behövde inte ha så dåligt samvete. Eftersom hon fyller år så nära jul, kan det bli lite problem med presenter och julklappar. Vad ska hon få och när?

Nu hade jag och dotra knåpat ihop en adventskalender till henne, som hon får som kombinerad present och julklapp. Nu får hon öppna ett paket varje dag fram till julafton. Och igår blev det ju hela 4 paket.

Verkade vara en uppskattad present iaf och hon ville faktiskt inte öppna alla paketen på en gång. ;)

Granen går ju sedan att återanvända, antingen som adventskalender igen eller som julgran, med ljus och pynt. Ångrar nästan att jag inte köpte en åt mej själv också.

116 · Barnbarn · Jul

Mitt liv genom en kameralins

Låt er inte luras av bloggtiteln; jag är definitivt ingen proffsfotograf och de flesta bilder tar jag, som så många andra, med min kamera i mobilen. En kamera som jag inte alls är nöjd med.

Men jag vill ändå dela med mej av mitt liv, just genom de bilder jag tar på många av mina små utflykter i livet.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2016 >>>

Nedräkning

Nedräkning till ANFI

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards