Mitt liv genom en kameralins

Alla inlägg den 2 september 2016

Av Miss U - 2 september 2016 10:30

 

Sommar på strandpromenaden av Jenny Colgan


Tidigare "läst" i serien om Polly Waterford och livet på strandpromenaden:      

Av Miss U - 2 september 2016 10:27

Lite senare kaffe-/surftime än vanligt, men det beror inte på att jag sovit länge. Klockan 6.00 var jag uppe, fixade frukost, packade ryggan och gav mej av in till stan. På en proppfull buss! Kunde bara konstatera att 7.20 inte är nån bra tid att åka in till stan på. Iaf inte på en skoldag... Tror att jag satsar på en tidigare buss nästa gång.


Har varit på gymmet och tränat - med pensionärerna. Jag får helt enkelt inte nog av dem på jobbet! ;)

Skämt åsido. De är beundransvärda! Klarar mycket tyngre vikter än jag.

Nästa vecka startar alla gruppträningar och jag tänker testa några av dem. Synd bara att jag missar tre veckor under praktiken. :( Får försöka att lösa det på nåt sätt...


Borde plugga idag, men känner inte alls för det. Och då brukar det inte bli så bra heller...

Så istället tänker jag ta en day off och bara göra roliga saker (och några nödvändiga), vila och ta en cykeltur.

Imorgon ska det visst regna, så jag skjuter på pluggandet tills dess.


En andra maskin tvätt snurrar på som bäst (det torkar ju så bra ute i blåsten) och medan jag väntar på den ska jag leta resväskor, kolla på kläder, söka efter en kamera och lite annat smått och gott - alltihop på nätet. Sen har jag paket att hämta på ICA. Spännande!

Efter lunch har jag en telefondate inbokad; med en pensionssparrådgivare. Hoppas att han har nåt bra råd att komma med, för jag har noll koll och noll intresse. Säkert dumt... men så är det.

Dammsugaren ska fram också, det är den enda städning jag har ogjort den här veckan.


Var in till stan igår kväll, i sista minuten, och tittade på en sak som det eventuellt ska investeras i framöver. Måste dock fundera ett tag och kanske se över olika alternativ. Jag gillar inte att vara ute i sista minuten, framförallt inte om det drabbar andra. Det gör mej stressad. Jag tycker att man ska ta hänsyn till andra människor och deras tid. Men den här personen var ett proffs och visade ingen irritation över att behöva jobba över. Blir det affär kan det ju vara värt det, tänkte h*n kanske?


   


Härutanför råder en febril aktivitet, i form av skogsavverkning. Öppet och fint blir det, men jag vet inte om det kommer att leda till att vi får mer sol. Kanske på morgonen? Om vi har tur så blir kanske mobiltäckningen bättre.

Mitt liv genom en kameralins

Låt er inte luras av bloggtiteln; jag är definitivt ingen proffsfotograf och de flesta bilder tar jag, som så många andra, med min kamera i mobilen. En kamera som jag inte alls är nöjd med.

Men jag vill ändå dela med mej av mitt liv, just genom de bilder jag tar på många av mina små utflykter i livet.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2016 >>>

Nedräkning

Nedräkning till ANFI

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards