Mitt liv genom en kameralins

Alla inlägg den 3 september 2016

Av Miss U - 3 september 2016 11:38

Lördag... ledig dag.

Har dock lite svårt att njuta av min ledighet med ett skolarbete hängande över mej. Men nu finns det ingen återvändo. Bara att ta sej an det hela.

Men först ska jag i med lite färg i håret.


Nämnde ju igår att det avverkas här utanför. Ljust och fint blir det! Och inte nog med det, jag fick det glädjande beskedet att granhäcken som skymmer vår kvällssol på balkongen ska kapas jäms med marken. Tjoho! :D


 

De här granarna ska bort!!!

(På bilden syns även telefonledningen som revs ner och nu hänger över vårt balkongräcke.)

 

Väntade och väntade på samtalet från pensionsrådgivaren igår, men då han aldrig ringde så tog jag cykeln och drog in till stan. Fyndade träningslinne och BH på Stadium och beställde nya solglasögon på Specsavers. Betalade 577 kr för ett par som egentligen kostade 1795:-. Bra va?! Hade rabattkupong och presentkort, därav det förmånliga priset.

När jag gjort bort mina ärenden och skulle cykla vidare, så ringde han; rådgivaren. Så jag avhandlade mitt ärende där, sittandes på en parkbänk på torget. Det gick bra det också!

Hämtade ut mitt paket på ICA, så nu har en massa badkläder m.m som ska provas. Känns väl sådär...


Lite fler affärer blev det igår... Köpte en begagnad kamera på Tradera. Bara en liten en, en sån som är bra att ha i fickan. För drygt en 200-ing inklusive frakt.

Tog även tag i en sak som jag tänkt göra länge, men inte kommit mej för, nämligen att ändra på vårt TV-utbud från Telia. Varför betala för en massa kanaler som man ändå aldrg tittar på? Fick dock sitta i telefonkö i 45 minuter!


Nej... inte lönt att gruva sej längre.

Gör bort skolarbetet så att det blir lite ledigt sen! *order till mej själv*

Mitt liv genom en kameralins

Låt er inte luras av bloggtiteln; jag är definitivt ingen proffsfotograf och de flesta bilder tar jag, som så många andra, med min kamera i mobilen. En kamera som jag inte alls är nöjd med.

Men jag vill ändå dela med mej av mitt liv, just genom de bilder jag tar på många av mina små utflykter i livet.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2016 >>>

Nedräkning

Nedräkning till ANFI

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards