Mitt liv genom en kameralins

Alla inlägg under september 2016

Av Miss U - 17 september 2016 09:35

Lördag!!!

Som jag har längtat efter denna dag! Egentligen är det bara en vanlig lördag, en dag vilken som helst, men det är också min första lediga dag sen förra fredan. Äntligen får jag sitta alldeles ensam (vid datorn) och äta min goda frukost.


 

Jag har tagit med egna mackor till praktikplatsen, just för att jag vill ha dem på mitt sätt och det ses kanske inte alltid med blida ögon av de äldre. "Varför får hon tomater?" fick jag höra en dag. Då jag helst inte äter ost, vitt bröd och smörgåsgurka, vilket de oftast har där, så fortsätter jag att ta med egna mackor. Men jag har saknat min hempressade juice. Så idag njuuuuuuter jag!


Jag njuter även av att ha en hel dag helt för mej själv och att jag imorse kunde sova ut (även om jag vaknade samma tid som vanligt). Nu är det snart Melodikrysset och sen har jag lite småsaker att fixa på nätet.

Ute skiner solen så det blir nog en cykeltur idag. Det funkar inte så bra att cykla till "jobbet" nu, eftersom jag måste byta till personliga kläder där och det blir så mycket packning att släpa omkring på. Och inte finns det nåt riktigt bra ställe att byta om på heller. Därför har jag istället åkt buss in på morgonen och promenerat hem. Trots att jag är in till döden trött (i huvudet) när dagen är slut.


Tänkte även hinna med att putsa fönster och byta gardiner idag. Bara det att en del av gardinerna är nyinköpta och därför måste fållas. *puh, så jobbigt*

Städningen hann jag med innan och efter "jobbet" igår. Jag fick faktiskt gå hem lite tidigare...

116 · Jobb · Skola · Träning
Av Miss U - 14 september 2016 19:32

Skrev ett långt inlägg igår... som bara försvann. Så jag gör ett nytt försök.

Mina dagar just nu är fullspäckade och jag har inte så mycket tid eller ork över. Jag är helt enkelt inte van vid att jobba heltid, inte heller enbart dagtid och inte fler än tre dar på raken.
Nu har jag gjort 5 och har 2 kvar. Lägg till det alla nya intryck, en massa nya människor att lära känna, inga raster, mycket stillasittande och lågt blodsocker i slutet av dagen p.g.a att jag inte kan äta som jag brukar. Inte heller kan eller orkar jag träna så mycket som jag vill.
Men detta är bara tillfälligt och allt det jobbiga uppvägs av att det är både roligt och intressant. På ett sätt är det ett jobb jag skulle kunna tänka mej, men inte på heltid och jag skulle nog sakna själva omvårdnaden.
Men i dagsläget är det inte aktuellt med något jobbyte och just nu gruvar jag mej för de kommande två veckorna då jag, förutom de långa dagarna på praktiken och ett hem att sköta, även ska hinna med att plugga.

Tur att det snart är helg! Då ska jag vila! (Och hinna med tvätt och städning.)
Men på söndag, då...
Då blir det en liten tripp norröver med en för mej mycket kär person.

Jobb · Skola
Av Miss U - 13 september 2016 19:00

 

Den röda adressboken av Sofia Lundberg


Nu har jag tröttnat på Storytel, där allting har krånglat i flera månader och har nu övergått till BookBeat. De har kanske inte alla funktioner som jag har vant mej vid hos Storytel, men det fungerar felfritt!

Av Miss U - 11 september 2016 21:15

 

Gråt i mörker av Björn Hellberg

Del 1 i serien om Sten Wall.


Tidigare "lästa" böcker av författaren: 


       

Av Miss U - 11 september 2016 15:08

Jag älskar mitt jobb, men just nu känns det verkligen skönt att gå på 3 veckors praktik!
Som jag berättade tidigare så var det strul här imorse. Nu hade det ju ordnat sej, som det oftast gör. Men direkt när jag kom hit fick jag börja ringa runt och rodda så att det finns folk på måndag och tisdag. Två kollegor sjuka, en av dem har förkylningen tagit om för. Nu är det bara jag som har klarat mej! *peppar peppar*

Sitter på rast nu och ute vräker regnet ner. Är så glad att jag tog bilen! Inte för att jag hann uträtta det ärende jag hade tänkt innan, men...
Ibland räcker tiden bara inte till.

Av Miss U - 11 september 2016 09:59

Ett laddat datum... Idag är det 15 år sedan terroristattackerna i USA. Fruktansvärt är ett ord som inte räcker till på långa vägar.


Här hemma har jag precis stängt av skoldatorn efter att ha skickat in etikuppgiften. Jag var faktiskt klar med den redan i torsdags, men valde att fnula på den några dagar till.

Nu tar jag ledigt från skolarbetet i några dar, innan det är dags att ge sej på den palliativa vården. Om tre veckor ska den vara inne och nu har jag bara kvällar och helger att läsa på.


Har kommit på att de närmsta 6 veckorna kommer att bli tuffa. Tre veckors praktik på heltid; måndag-fredag. Jag som inte är van att varken jobba heltid eller att jobba enbart dagtid. Tur att det roliga och intressanta kommer att överväga det jobbiga!

Sen kommer jag inte att kunna träna så mycket som jag vill... och hur blir det med maten???

Och så skolan på det. Direkt efter praktiken ska jag till Kramfors i två dagar och sen jobba resten av veckan.

Sen lär det väl bli ett par skolarbeten till i oktober och de vill jag ju helst göra bort (iaf det ena) innan resan...


Resan ja! Inför den ska det ju planeras och packas och sånt också. Jag kommer nog att vara knäckt den dan jag sätter mej på planet!

Men det ska bli sååå skönt. I can´t wait!   


Fick ett samtal från jobbet imorse vid 8. Jag var uppe och klädd och höll på att förbereda frukosten, så jag tänkte inte ens på hur tidigt det var. Jag kan ju lika gärna ha legat och sovit fortfarande.

I vilket fall, så var det kris på jobbet. En av vikarierna som skulle ha jobbat idag hade inte kommit och gick inte att få tag i på telefon. Och där stod en annan stackars vikarie alldeles ensam och utan delegering. Jag tipsade om tjejen som jag jobbade med igår, för jag vet att hon vill jobba och sen har jag inte hört nåt mer. Visst hade jag kunnat åka in och bytt tur, men då hade de med största sannolikhet stått utan nån med delegering ikväll och då är det ju svårare för nån från en annan avdelning att springa emellan och dela medicin. Det är så sårbart just nu med så många ordinarie borta...

Av Miss U - 10 september 2016 15:45

 

Medan han lever av Elaine Eksvärd


En bok om sexuella övergrepp. Läs den!

Mitt liv genom en kameralins

Låt er inte luras av bloggtiteln; jag är definitivt ingen proffsfotograf och de flesta bilder tar jag, som så många andra, med min kamera i mobilen. En kamera som jag inte alls är nöjd med.

Men jag vill ändå dela med mej av mitt liv, just genom de bilder jag tar på många av mina små utflykter i livet.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2016 >>>

Nedräkning

Nedräkning till ANFI

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards