Mitt liv genom en kameralins

Direktlänk till inlägg 29 december 2016

Tjugonionde december

Av Miss U - 29 december 2016 10:24

Torsdag idag... och en kväll på jobbet att se fram emot. "Se fram emot" är väl att ta i, men å andra sidan finns det väl egentligen ingenting jag ser fram emot just nu. Inte inom den närmsta tiden iaf. Jag vill bara att alla jäkla helger ska vara över.

Jag mår inte bra, men kan inte sätta fingret på varför. Jag är väl lite less, mest på mej själv tror jag.


Nyårsmenyn 2014 - färdiglagad och köpt på restaurang

 

Igår överlät jag ansvaret för nyårsmiddan på nån annan. Får väl se hur det blir med det...

Någon inbjudan har inte inkommit, precis som jag förstod. Tack för det! Vi gjorde ju iaf ett försök, men nu vet vi... Påtvingad vänskap är ändå ingenting att ha.


Promenerade till jobbet igår och det var så skönt! Och jag hann med sista bussen hem! Hade jag inte gjort det, så var planen att jag skulle gå, vilket inte hade gjort så mycket då jag hade sovmorgon idag.

Ikväll tar jag bilen, eftersom jag jobbar senare och så måste jag handla lite. Men det är så härligt att kunna gå till jobbet, trots att det tar 45 min enkel väg. Jag ska bli bättre på det framöver. Ett av mina mål för ett bättre 2017.


Idag ska det städas här innan jobbet! Har mest lust att städa bort julen, men det får bero till nästa vecka. Jag har ju ändå inte så mycket julgrejer framme. Men dammråttorna ska bort!


Min tumme värker och inte blir det bättre av allt jag utsätter den för på jobbet. Men jag får allt lov att härda ut ett tag till. Benet har varit lite snällare mot mej de senaste nätterna och det funkar helt okej att gå på. Ska ta mej i kragen och komma igång med träningen igen efter nyår och då testa att cykla på gymmet. Det skulle ju vara bra enligt sjukgymnasten. Även det ett mål för ett bättre 2017.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss U - 15 februari 2017 10:13

    Ni få läsare som ibland kikar in här, har kanske märkt av min frånvaro. Den beror på att jag har flyttat. Inte mitt fysiska jag, utan mitt blogg-jag.   Vill ni hälsa på så är det bara att klicka på bilden:       ...

Av Miss U - 7 februari 2017 13:31


  Jag har via Smartson fått chansen att gratis testa Pågens surdegskex; Basilika & Oregano. De är enligt min smak lite väl tjocka och hårda, men smaken var det inget fel på. Tror dock inte att det är något för mina ostbrickestunder. ...

Av Miss U - 5 februari 2017 12:10

... mitt onda i kroppen (var tydligen inte bra med den korta promenaden igår) ... det grå och tråkiga vädret ... min sjukskrivning (tänker vara hemma att par dagar till, så får vi se) ... skolarbetet   Men nu har jag iaf sänt iväg mitt LIA-...

Av Miss U - 4 februari 2017 12:13

eller i alla fall mina värkande muskler. Jag blir nämligen TOKIG av att inte få gå ut och röra på mej! Två dagar har jag suttit inne nu. TVÅ dagar! Igår kväll kändes det lite bättre, så nu tänker jag ta en liten tur till affären. Måste handla några s...

Av Miss U - 3 februari 2017 11:16

  Känner mej lite som hen på bilden. Är visserligen ledig idag, men vad har jag för nytta av det då jag dels har värk i hela kroppen och dessutom måste plugga hela dan. Det är heller inte det lättaste, då jag inte har och inte kan skaffa de uppgif...

Mitt liv genom en kameralins

Låt er inte luras av bloggtiteln; jag är definitivt ingen proffsfotograf och de flesta bilder tar jag, som så många andra, med min kamera i mobilen. En kamera som jag inte alls är nöjd med.

Men jag vill ändå dela med mej av mitt liv, just genom de bilder jag tar på många av mina små utflykter i livet.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2016 >>>

Nedräkning

Nedräkning till ANFI

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards