Mitt liv genom en kameralins

Alla inlägg den 9 oktober 2016

Av Miss U - 9 oktober 2016 11:35

Ooooops! Det blev visst sovmorgon idag och en lång sådan. (Vaknade 10.30) Antar att det var vad jag behövde.

Har precis ätit frunch. Har inga speciella planer för dagen, så det gör inte så mycket.


Var iväg på dans igår (igen!) och kom i säng sent. Ändå blev det en timme tidigare än brukligt, eftersom dansen pågick mellan 20-00. Ett bra påhitt, tycker jag. Men det lär nog ta sin tid att få in det i huvudet på folk, för de är liksom inkörda på att dansen ska börja kl. 21.00 Därav var det lite glesare på dansgolvet den första timmen.

För min del blev det ingen lyckad kväll... Jag hade ont i benet, mycket mer än förra lördagen och valde därför att stå över alla snabba danser. Och det är ju ingen bra reklam direkt! Det fanns många duktiga dansare där, killar som jag har bjudit upp många ggr, men som aldrig bjudit tillbaka. Till slut ger jag upp! Vill de inte, så vill de inte och då ska inte jag tvinga mej på dem. Det gör mej dock lite irriterad... för jag är bra på att dansa! Men det är ju deras förlust... ;)

Vissa blev iaf glada av att se mej. "Det är damernas nu, bjud upp mej!" Sånt är alltid roligt. :)

Mindre roligt är att behöva nobba någon, vilket jag gjorde på en snabb dans igår. Men jag förklarade varför och mannen i fråga stod kvar en stund och pratade. Han kände igen mej från Moliden-tiden och brukade läsa min blogg. Tyvärr har båda mina dansbloggar försvunnit, då nya aktörer har köpt upp webhotellen och jag inte hängde med i svängarna. Det fanns ju som sagt, en tid då jag var spyless på allt som hade med dans att göra.

Nu kanske det vänder, men jag ska inte utsätta mej igen för att behöva stå halva kvällen och göra "dålig" reklam för mej själv. Nästa gång ska jag vara på topp!


Vi var i alla fall på Bollsta FH, ett ställe som jag har haft mycket skoj på, framförallt i mitten på 80-talet.


 

Det var Jannez som spelade. Ett av mina favoritband. Det var ett tag sen sist och de har fått in lite nya bra låtar på sin repertoar. Om jag ska jämföra med Sannex förra lördagen, så är Jannez fullblodsproffs vad det gäller att inte ha en massa dötid mellan låtarna, vilket jag upplevde att Sannex hade alldeles för mycket av.

När kvällen var slut, efter x antal extranummer, så tiggde jag åt mej en mugg kaffe av arrangören för att ta med i bilen. Det är bra att ha lite gamla kontakter i arrangörsvärlden! ;) Hemresan gick bra. Älskar att köra och inte blir det sämre av att ha en ny bil! Det var dessutom + 7° så jag behövde inte var rädd för frosthalka.

När jag svängde av E4:n här hemma så hade jag civilpolisen i hasorna, men om de trodde att de skulle kunna sätta dit mej för fortkörning så fick de tji! Jag kör aldrig för fort! Iaf inte i tättbebyggt område...

Låter präktigt, jag vet och jag ska villigt erkänna att när jag åker uppöver/inöver i landet för att hälsa på min lilla familj, då kör jag inte lagligt. Men inne i stan har jag nog retat gallfeber på många, då jag håller 40 på E4:an. Det är det inte många som gör, kan jag säga. Men så åker de dit för fortkörning också!

Farthållare är en bra uppfinning! Just saying.


Nog om detta!

Idag är det lika grått som igår f.m, men kanske spricker det upp framåt e.m idag också?

Det blev en cykeltur igår, en efterlängtad sådan. Dock inte så lång. Dottern kom förbi, så jag kom iväg sent och så ville jag inte överanstränga benet innan dansen. Men cyklingen kändes inte alls i benet och sjukgymnasten sa ju att jag skulle cykla. Så det blir nog en lite längre tur idag. Ska passa på att cykla utomhus så länge det går. Sen får det bli på gymmet.

Cyklade in till stan för att köpa ett par nya sandaler att ha på jobbet. De har jag har nu har gjort sitt, så att säga och då tänkte jag passa på att köpa nya nu inför resan, så jag kan använda dem där först. Men det fanns inga i min storlek. Får leta vidare på skoaffärerna... Den affär jag var till säljer lite av varje; allt från kläder och skor till tyger och prydnadssaker. Jag hittade både ljus och dukar som jag tidigare letat efter överallt utan framgång. Så det får bli ytterligare en tur till den affären, men då tar jag dottern med mej. 

Idag blir det ev. en tur till Rusta för att köpa en presenning till altanen.

Mitt liv genom en kameralins

Låt er inte luras av bloggtiteln; jag är definitivt ingen proffsfotograf och de flesta bilder tar jag, som så många andra, med min kamera i mobilen. En kamera som jag inte alls är nöjd med.

Men jag vill ändå dela med mej av mitt liv, just genom de bilder jag tar på många av mina små utflykter i livet.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Nedräkning

Nedräkning till ANFI

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards