Mitt liv genom en kameralins

Alla inlägg den 7 november 2016

Av Miss U - 7 november 2016 10:00

 

Barfotaflickan av Katerina Janouch


Tidigare "lästa" böcker i serien om barnmorskan Cecilia Lund: 

                     

Av Miss U - 7 november 2016 09:27

och tillbaka i verkligheten. Och det med besked, kan man säga. Iaf med tanke på vädret.

Tre bilder från igår:


 

Anfi, Gran Canaria kl. 8.30 - solig morgon efter att det åskat och regnat hela natten.

Kändes så vemodigt att behöva lämna detta och åka hem...


 

Las Palmas flygplats kl. 14.45 (svensk tid) precis innan take-off.

Kändes lite bättre att åka när det spöregnade ute.


 

Umeå flygplats kl. 21.00 - bara att gilla läget, eller?

(Ursäkta den suddiga bilden, men jag frös och hade bråttom in.)


Men det känns bra trots allt att vara hemma. Att få sova i sin egen säng och att kunna dricka vattnet ur kranen!

Eftersom kylskåpet ekade tomt, så startade jag dagen med en promenad till ICA, efter att ha varit ner i förrådet och letat fram mina IceBugs såklart! Lite vinterkläder vore inte heller helt fel insåg jag sen.

Nu har jag intagit dagens första kaffekopp och den smakade "sådär". Note to myself: Inte gott att dricka det första kaffet ur en nydiskad perkulator som stått oanvänd i 2 veckor.


Jag inleder första veckan hemma med en ledig dag från jobbet. Känns så skönt! Ska ägna dagen åt att tvätta! Och att ta igen lite förlorad TV- och datatid. Vi hade visserligen TV på båda ställena där vi bodde, men på det första så var det en liten tjock-TV med myntbox, så den fick stå orörd och på det andra hade vi visserligen 2 TV-apparater, men det fanns bara en svensk kanal; TV4 så vi tittade bara lite på nyheterna bara innan vi åkte hem. Vem har tid att se på TV på semestern liksom?


 


I övrigt ska jag bara njuta av min egen-tid idag och fira att jag under de här två veckorna har gått ner 2 hg i vikt(?!) och att jag fick VG på senaste skoluppgiften.

Och, om jag ska vara riktigt ärlig; så känns det riktigt bra med snö och minusgrader. Jag gillar ju vintern, iaf om det är riktigt vinter och inte bara ishalka.


Mitt liv genom en kameralins

Låt er inte luras av bloggtiteln; jag är definitivt ingen proffsfotograf och de flesta bilder tar jag, som så många andra, med min kamera i mobilen. En kamera som jag inte alls är nöjd med.

Men jag vill ändå dela med mej av mitt liv, just genom de bilder jag tar på många av mina små utflykter i livet.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Nedräkning

Nedräkning till ANFI

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards