Mitt liv genom en kameralins

Alla inlägg den 20 november 2016

Av Miss U - 20 november 2016 23:00

 

Kungamördaren av Hans-Olov Öberg

 

Tidigare "lästa" böcker av författaren:     

Av Miss U - 20 november 2016 13:27

Kanske bäst att gå ut en sväng då? Behöver tanka all D-vitamin man kan få på naturlig väg och det är ju inte mycket den här årstiden. Har förresten skickat efter lite D-vitamin på burk precis och med det även en annan intressant produkt. Återkommer om den senare, när jag har testat.


Har precis städat klart och som vanligt tog det längre tid än planerat, då jag vek in på några sidospår. Vi har ju snart bott här i ett år och trots att jag gjorde en enorm rensning i samband med flytten, så finns det fortfarande massvis med saker som inte används. Så det blir till att ta tag i det framöver. Men inte innan jul.

Däremot så rensade jag bort en massa gamla mjöler och dylikt från skafferiet. Smart att göra det innan dammsugningen! Tänkte till för en gångs skull. ;)


 

Har också sålt iväg gardinerna jag hade i sovrummet till jul ifjol. Var inte riktigt nöjd med dem och i år ids jag inte ens byta. Jag har kommit ifrån det där byta-gardiner-till-varje-liten-högtids-syndromet.


Nej, dags att gå ut! Måste ändå en sväng till affären...

116
Av Miss U - 20 november 2016 10:15

Söndag och semesterdag...

Ska egentligen jobba ikväll, men kände att det skulle bli för mycket och för många dagar på rad, med tanke på att det är skola måndag och tisdag. Hade jag vetat vad jag vet idag, så hade jag nog bytt tur istället, för det är många kollegor som är sjuka.


Men just nu känns det bara skönt att vara ledig idag, då gårdagen blev lång. Delad tur på sammanlagt 10 timmar och däremellan kvalitetstid med mitt älskade lilla barnbarn. Alla far- och morföräldrar tycker väl att just deras barnbarn är de mest fantastiska och så gör även jag. Jag kan inte annat än att imponeras av denna lilla varelse. Trots att vi inte träffas så ofta, så är hon aldrig blyg eller på något vis svår vid överlämnandet. Inte ens igår, när jag var tvungen att åka tillbaka till jobbet och min sambo var sen och vi bokstavligen avlöste varann i ytterdörren. Hon bara vinkade glatt hejdå.

Och vilket tålamod hon har! Hon satt i säkert 20 min och försökte ta på sej en socka. Utan tendens till otålighet eller irritation för att det inte gick så bra. Hon är en tjej som vet vad hon vill och styr alla i sin omgivning med fast hand och en stor dos charm. Älskade unge! Längtar redan till nästa gång vi får låna henne.


 

Pusselbollen är en favoritleksak just nu


Efter att ha löst Melodikrysset (i efterhand) och intagit dagens bästa måltid (f.m-kaffe/frukost) ska jag nu ta tag i golvrengöringen som jag inte orkade i fredags. Lika bra det, med tanke på gårdagens kära besök.

Vädret är inte speciellt inspirerande idag heller, men det regnar åtminstone inte.

116 · Barnbarn · Jobb
Av Miss U - 20 november 2016 08:00

 

Caipirinha med Döden av Maria Ernestam


Tidigare "lästa" böcker av författarinnan: 

         

Mitt liv genom en kameralins

Låt er inte luras av bloggtiteln; jag är definitivt ingen proffsfotograf och de flesta bilder tar jag, som så många andra, med min kamera i mobilen. En kamera som jag inte alls är nöjd med.

Men jag vill ändå dela med mej av mitt liv, just genom de bilder jag tar på många av mina små utflykter i livet.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Nedräkning

Nedräkning till ANFI

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards