Mitt liv genom en kameralins

Alla inlägg den 11 november 2016

Av Miss U - 11 november 2016 09:43

Vintertid och vintertäcke på! Ingen återvändo längre...

Jag är en sån person som vill ha kallt i sovrummet, framförallt nu när jag kommit in i den "gyllene" övergångsåldern. Vad det nu är som är så gyllene med den, begriper jag däremot inte!

Men i onsdags kväll kunde jag omöjligt somna för att jag frös så in i h-vete. Tog på mej en extra filt under det tunna sommartäcket, tjocksockar på fötterna och t.o.m en T-shirt, men inget hjälpte. Så igår när jag renbäddade sängen, letade jag fram vintertäckena. Hittade dock inte de jag brukar ha... Vet inte vart jag har gömt undan dem, men här i huset fanns de iaf inte. Antingen är de i det stora förrådet eller så har jag slängt dem?!

De täcken jag hittade istället är fluffiga och varma. Nästan lite för varma. Så det blir nog till att sänka värmen ytterligare i sovrummet. Undrar om jag får sova ensam där då? ;)
 

Fredag idag. Och ledig långhelg! Ska bara njuta! :D

Men innan dess måste jag köra över lägenheten med dammsugaren. Av nån anledning har det blivit dammigt här trots att vi varit borta i två veckor.


Har ett litet problem att lösa också... Vad jag ska laga till middag? Det är iofs alltid ett problem, men än större nu när sambon går på diet och då vi båda bör hålla igen efter två veckors utsvävningar. Det lustiga är ju att jag gick ner i vikt under semestern, trots att jag åt mycket mer än brukligt och dessutom drack vin varje dag, ibland både till lunch och middag. Men vi avhöll oss ifrån sötsaker. Inga efterrätter, inget godis, inga bakverk, mindre bröd och kolhydrater och glass köpte vi bara två gånger.

 

 Firade vår flytt till ANFI med en glass, men den var inte så god som den var dyr! 

 

Vi har också rört oss mycket! Varje dag steg vi upp i gryningen och tog en promenad på minst en timme. Vi t.o.m joggade bitvis! :O

Mellan Puerto Rico och Amadores finns en gångväg längs vattnet och där var det alltid många som gick och sprang varje morgon. Mysigast var att vara ute före alla andra medan det fortfarande var mörkt.

       

Amadores beach


När vi flyttat till ANFI fanns det inte lika fina gångvägar, men vi hittade även där en lämpligt lång runda att gå varje morgon, om än i lite mer varierande terräng. På ANFI finns även ett gym, vilket jag tänker testa nästa gång.


Här hemma har jag inte kommit igång med träningen än, men jag måste ta tag i det till veckan. Nu går det inte att skjuta på det längre. Känner av min rygg och nacke efter bara tre dagar på jobbet... Inte bra alls!

Mitt ben känns bättre, men inte helt okej. Får se hur det reagerar på träningen sen.


Tog en titt i min kalender och den börjar vara rätt så fulltecknad framöver; Farsdags-firande, klippning (redan dags igen?!), ljusparty, utbildningdag i stan, skola, dans(?), ut och äta med jobbet (både det gamla och det nya), födelsedagsbarn x flera att fira, vara barnvakt, jobba, plugga och träna. Och så är det ju snart advent och sen jul... Hur ska jag hinna med allt?!

Jag känner faktiskt ingen stress alls. Det ska bara bli kul. I julhelgen jobbar jag och ska inte ha några gäster. Vart vi ska tillbringa julaftonskvällen har jag ingen aning om, men det ordnar sej säkert.

Däremot (kom jag på nu) borde vi bjuda hem våra f.d grannar på middag som tack för hjälpen med flytten hit. Det är väl hög tid för det nu, med tanke på att vi strax har bott här i ett år?!

Mitt liv genom en kameralins

Låt er inte luras av bloggtiteln; jag är definitivt ingen proffsfotograf och de flesta bilder tar jag, som så många andra, med min kamera i mobilen. En kamera som jag inte alls är nöjd med.

Men jag vill ändå dela med mej av mitt liv, just genom de bilder jag tar på många av mina små utflykter i livet.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Nedräkning

Nedräkning till ANFI

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards