Mitt liv genom en kameralins

Alla inlägg den 16 november 2016

Av Miss U - 16 november 2016 16:40

Del ett av min arbetsvecka är nu avklarad och jag är ledig i två dagar. Fast imorgon ska jag på en halvdagsutbildning/inspirationsdag om demens m.m Jag gör detta helt i mitt eget intresse och på min fritid, eftersom min (numera f.d.) chef redan själv hade utsett vilka som skulle få gå, istället för att höra sej för om vilka som var intresserade. Lite dåligt kan jag tycka och inte alls det tillvägagångssätt som jag är van vid sen tidigare. Men jag ska framföra mina åsikter om detta till min nya chef.


Promenaden hem från jobbet igår blev, precis som jag befarade, en blöt historia. Den slutade med att jag efter att ha tagit mej ner på stan i spöregn (utan regnkläder så klart) tog bussen hem.

Hann precis byta till torra kläder innan min f.d arbetskamrat dök upp. Vi åkte bort till macken och köpte lite middagsmat; högrevsburgare för 49 kr. Utan strips, men helt okej för det priset och mätta blev vi.

Sen var det bara att kasta sej i bilen igen och åka till dottern på ljusparty. Hade inte tänkt handla så mycket, men gick därifrån drygt en tusenlapp fattigare... Så det kan gå!


Imorse var det lite kallare och uppehåll, så jag promenerade till jobbet även idag. Eller halvvägs. Men hem gick jag hela vägen. Hann inte vara hemma länge förrän jag hör regnet slå mot fönstret. Vilken tur att jag slutade tidigare idag!


Nu har jag bokat hotellrum för mina skoldagar och även köpt tågbiljetter. När jag kan åka tåg för lite drygt 200 kr tur och retur, så är det liksom inte värt att riskera ishalka och dylikt med att ta bilen. Nu är det bara att hålla tummarna för att tåget går också och att det håller tiden.


Imorgon har jag, förutom halvdagen om demens, planerat in lite ärenden. Mat ska handlas + lite smått och gott inför första advent. Tiden går lite för fort just nu!

Sen ska lägenheten städas och inlämningsuppgiften på skolan ses över.


Men ikväll ska jag slappa och se på TV. Har fortfarande inte sett ikapp allt jag ligger efter sen vi var borta. *pust och stön* Vilka världsliga problem jag har, eller hur? ;)

116 · Jobb · Nöjen · Skola

Mitt liv genom en kameralins

Låt er inte luras av bloggtiteln; jag är definitivt ingen proffsfotograf och de flesta bilder tar jag, som så många andra, med min kamera i mobilen. En kamera som jag inte alls är nöjd med.

Men jag vill ändå dela med mej av mitt liv, just genom de bilder jag tar på många av mina små utflykter i livet.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Nedräkning

Nedräkning till ANFI

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards