Mitt liv genom en kameralins

Alla inlägg den 4 augusti 2016

Av Miss U - 4 augusti 2016 17:05

Jag bara undrar. Såg en kille som gjorde det nyss,, när jag susade förbi på min cykel.

Jo, det blev en cykeltur idag och jag hann mellan skurarna! Trots de stora svarta molnen, eller kanske tack vare, så var det varmt och svettigt. Det blev en tur på drygt 2 mil.


 

Även bullar har jag fått till idag. Med vanilj.

Kanske, kanske hinner jag baka lite matbröd också?

Men först lite middag...


 

Är inte detta en vacker syn så säg? En ren diskbänk. Tänker testa att vara utan diskställ ett tag. Får se hur det går?

Har man lite bänkyta, så är varje ledig kvadratmillimeter värdefull.


I den här lägenheten är förvaring a och o. Och ibland kan en billig lösning vara den bästa.

Som en dynbox från ÖoB för halva priset:

 

Funkar ju lika bra inomhus. Och man behöver ju inte ha dynor i den.


Av Miss U - 4 augusti 2016 10:01

Veckans enda lediga dag. Jobbade en extra dag igår, kändes lite drygt då det var så fint väder, men vi har ju så roligt på jobbet! Att jobba med människor är så mycket; roligt, intressant, spännande, lärorikt, frustrerande och ibland jättesvårt. Det är bara synd att yrket inte har den status det förtjänar...


Min tanke idag var, som så många andra dagar, att jag skulle stiga upp tidigt. Ta en promenad och fotografera den vackra dimman över tjärnen (som jag såg härom morgonen på väg till jobbet och inte hade tid att stanna och ta bilder på då), åka och handla tidigt och sen ta en efterlängtad kopp kaffe här vid datorn.

Tror nån att det hände? Nej, precis!

Vaknade kl. 6, låg och drog mej, slumrade till en stund, vaknade igen och hörde att det regnade. En legitim anledninga att ligga kvar, eller hur? Sen började det att åska och då kan man ju ändå inte starta datorn...

Så klockan gick, åskan drog förbi och nu sitter jag äntligen här.


 

En bild tagen genon bilrutan i söndags, precis innan åskovädret bröt ut

 


På tal om åska, så har det åskat ovanligt mycket den senaste tiden. Och otroligt nog *peppar peppar* så har den inte dragit iväg med värmen. Fast lite svalare har det ju blivit, det känns framförallt på morgonen. De morgnar då jag måste upp.


Just nu faller ett stilla regn utanför fönstret, men jag hoppas på några timmars uppehåll senare, så att jag får ta en cykeltur. En efterlängtad sådan. Igår tog jag nämligen (dumt nog, med tanke på det fina vädret) bilen till jobbet eftersom jag hade några ärenden på stan (för att införskaffa stora saker som inte gick att ta på cykeln). Så nu har jag lite abstinens.


Köpte jäst igår och funderar på om jag ska baka bullar, eller kanske matbröd idag?

Borde städa också. Det har blivit eftersatt hela sommaren. För vem vill va inne och städa när solen skiner? Int ja int! Men samtidigt mår jag dåligt över röran inomhus...

116 · Jobb
Tidigare månad - Senare månad

Mitt liv genom en kameralins

Låt er inte luras av bloggtiteln; jag är definitivt ingen proffsfotograf och de flesta bilder tar jag, som så många andra, med min kamera i mobilen. En kamera som jag inte alls är nöjd med.

Men jag vill ändå dela med mej av mitt liv, just genom de bilder jag tar på många av mina små utflykter i livet.

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Augusti 2016 >>>

Nedräkning

Nedräkning till ANFI

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards