Mitt liv genom en kameralins

Alla inlägg den 22 januari 2017

Av Miss U - 22 januari 2017 16:56

 

Sucka mitt hjärta men brist dock ej av Mark Levengood


Tidigare "läst" av författaren:    

Av Miss U - 22 januari 2017 15:28

 

Vågspel av Ann Rosman


Tidigare "lästa" böcker i serien om Karin Adler:

         

Av Miss U - 22 januari 2017 09:23

Här springer tiden iväg... Hann inte skriva nåt här igår och ändå gjorde jag inget speciellt. Iaf inte på förmiddan.

Det blev Melodikrysset som vanligt och sen en PW på det. Skulle ha städat också, den städning jag skulle ha gjort i fredags, men det "hann" jag inte heller med. 


På e.m/kvällen hade jag lite trevligheter inbokade. En liten överraskning. Därför har jag inte nämnt det tidigare.

Vi; nästan hela släkten på pappas sida, firade min farbror som fyller 80 år imorgon. Han ville inte ha nåt kalas, men jag tror att han ändå uppskattade att vi alla samlades och åt tillsammans.

Alla mina kusiner var med och det är inte ofta jag träffar vissa av dem. Kusinbarnen är numera vuxna och självständiga och några av dem har själva fått barn. Tyvärr var inte alla där, vilket var synd, men det var ändå en stor uppslutning måste jag säga. Det blev en trevlig kväll med god mat och gott sällskap. Synd bara att inte alla fick plats i samma rum.

Jag fick rå om mitt lilla barnbarn en stund och hon fann sej verkligen väl i sammanhanget, trots att hon inte hade nån jämnårig att leka med.


Dagen idag blir lugn. Städningen ska klaras av. Men det går fort, bara jag börjar.

En PW ska jag också hinna med, om än vädret inte är så lockande. Måste till affären och inhandla några småsaker.


Imorgon är det dags för röntgen. Tummen/handen har varit helt okej nu ett tag och jag har avslutat Diklofenak-kuren. Jag tror inte att de kommer att se nåt på röntgen, men då har vi iaf uteslutit att det är nåt mekaniskt fel.

Sen får vi se hur länge det går innan jag får ont igen... för det lär jag ju få. Man måste ju liksom använda händerna hela tiden.

Mitt liv genom en kameralins

Låt er inte luras av bloggtiteln; jag är definitivt ingen proffsfotograf och de flesta bilder tar jag, som så många andra, med min kamera i mobilen. En kamera som jag inte alls är nöjd med.

Men jag vill ändå dela med mej av mitt liv, just genom de bilder jag tar på många av mina små utflykter i livet.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Nedräkning

Nedräkning till ANFI

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards